Vipps fortsatt nede etter 30 timer

DNBs betalingsapp Vipps er rammet av tekniske problemer. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix
DNBs betalingsapp Vipps er rammet av tekniske problemer. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

DNBs betalingsapp Vipps har vært nede i over 30 timer, men torsdag kveld sier banken at de er på sporet av problemet.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Appen, som er lastet ned av 1,9 millioner nordmenn, sluttet å virke klokken 15.10 onsdag på grunn av tekniske problemer.

Torsdag i 21-tiden opplyste DNB at de kan ha identifisert problemet.

– Vi håper at dette ikke skal ta for lang tid, sier kommunikasjonsrådgiver Marit Elisabeth Giske til E24.

DNB sier de har satt inn store ressurser for å få løst problemet, men Giske medgir at det allerede har gått med mye tid på å forsøke å fikse problemet.

– Som mange av dere har merket, gikk Vipps ned i går ettermiddag, og appen er dessverre fortsatt nede for telling. Vi skjønner godt at det frustrerende, og vi er veldig lei oss for at dere ikke har fått vippset som normalt, skriver banken på Facebook.