Bare én av fire klager til frisøren

Illustrasjonsfoto:
Illustrasjonsfoto: Foto: Frank May / NTB scanpix

Bare 23 prosent av de som er misfornøyd med sveisen de får hos frisøren, klager, ifølge Forbrukerrådet.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

– Det er leit for både kunden og frisøren. Det er ikke noe gøy å være flau over frisyren sin, og frisørene ønsker seg fornøyde kunder som kommer tilbake, sier kommunikasjonsrådgiver Anne Hege Skovly i Forbrukerrådet.

Les også: – Nordmenn har gavekort for milliarder liggende

Hun råder folk til å si tydelig fra om hva slags sveis de ønsker seg. De som ikke er fornøyd med resultatet, bør klage før de drar fra frisøren, slik at sveisen kan fikses der og da.

– Går du til en annen frisør kan du miste retten til å klage. Hvis frisyren ikke er mulig å fikse på, kan det være aktuelt med et prisavslag, sier Skovly.

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus