Kjetting-Jan dumpet fransk leverandør etter lang lunsj

Foto: Sotra Anchor & Chain
Foto: Sotra Anchor & Chain
Artikkelen fortsetter under annonsen

Endte opp med å bestille fra et nederlandsk firma.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Den franske underleverandøren ble aldri ferdig med lunsjen, og etter tre timers venting fikk Kjetting-Jan nok.

Da gikk innkjøpet på drøyt 3 millioner kroner i stedet til et nederlandsk firma.

– Jeg har forståelse for at folk må ha mat, men jeg har ikke forståelse for at en lunsj skal ta minst tre timer, selv ikke i Frankrike, sier Jan Vindenes, daglig leder i Sotra Anchor & Chain.

Videre forklarer han at svært mange oppdrag virksomheten får inn krever akutt beredskap. I dette tilfellet hadde kunden et ekstremt behov for tilleggstjenester som Sotra-selskapet måtte få av underleverandør for å levere en komplett ordre.

Kontrakt med oljeselskapet er totalt på rundt åtte millioner kroner. Innholdet i avtalen er klassifisert som konfidensielt etter krav fra oljeselskapet som er bestiller. Dette er en såkalt ekspressordre, noe som ga utfordringer da Sotra-bedriften måtte kople inn underleverandør. Valget falt først på en fransk leverandør.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Først fikk jeg beskjed om at den rette avdelingen hadde lunsj. Jeg fulgte opp med henvendelser hver halvtime, og etter tre timer ga jeg opp. Da måtte vi snu oss rundt og heldigvis fant vi en nederlandsk operatør som ikke var ute til lunsj, og som tok tak i bestillingen umiddelbart, opplyser Vindenes.

Les også:

Økende uro over oljetanker som er forsvunnet i Hormuzstredet

Nær en kvart milliard i minus for offshorekonge

Saken er opprinnelig publisert på Hegnar.no