IKEA mest populær blant norske kvinner

IKEA er den mest populære merkevaren blant norske kvinner, ifølge en undersøkelse fra YouGov. Illustrasjonsfoto: Lise Åserud / NTB scanpix
IKEA er den mest populære merkevaren blant norske kvinner, ifølge en undersøkelse fra YouGov. Illustrasjonsfoto: Lise Åserud / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

IKEA er merkevaren norske kvinner har best inntrykk av. Rema 1000 har sterkest framgang i populariteten, ifølge en undersøkelse fra YouGov.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

59,3 prosent av de spurte liker det svenske møbelvarehuset IKEA, viser YouGovs merkevareindeks for 2018. Analyseselskapet har kartlagt hvilke merkevarer som er mest populære blant norske kvinner. Kiwi kommer på andreplass i undersøkelsen. 57,7 prosent norske kvinner har et godt inntrykk av dagligvarekjeden.

Også Vipps er populær. 57,2 prosent er positive til appen.

I 2017 var Finn.no mest populær blant norske kvinner, men havnet i 2018 på den sure fjerdeplassen. Ellers er listen tilnærmet lik 2017-kåringen, men Q-Meieriene er kommet inn på topp ti på bekostning av Wasa.

Blant merkevarene med mest framgang i popularitet topper Rema 1000 listen med 45,3 prosent, opp 13,7 prosentpoeng fra 2017.

Power kommer på andreplass i denne kategorien. 22,5 prosent svarer at de liker elektronikkjeden, som er en oppgang på 8,7 prosentpoeng fra året før. Norwegian kommer på tredjeplass, med en oppgang på 8,1 prosentpoeng. 41,9 prosent er positive til flyselskapet.

Målingen for 2018 gjelder for perioden 1. februar 2018 til 31. januar 2019.