Victoria Beckhams klesmerke feirer ti år: Har tapt over 330 millioner kroner

Victoria Beckham ble tildelt Fashion Icon Award på Peoples Choice Award 2018. Klesmerket hennes går det ikke fullt så bra med.
Victoria Beckham ble tildelt Fashion Icon Award på Peoples Choice Award 2018. Klesmerket hennes går det ikke fullt så bra med. Foto: Danny Moloshok / Reuters / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Victoria Beckhams klesmerke feirer ti år, til tross for dundrende underskudd de siste fem årene.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Victoria Beckham ble kjent som «Posh Spice» og har vært et stort moteikon i mange år. Likevel går det ikke så bra med hennes eget klesmerke.

Klesmerket til den tidligere Spice Girls-stjerna hadde et underskudd på 112,5 millioner norske kroner i fjor, skriver den britiske avisen Mirror. Det tilsvarer rundt 309.000 kroner per dag.

Til tross for underskuddet, har selve salget gått opp med 17 prosent.

Ektemannen David Beckham spyttet inn en sum på 93,7 millioner i 2016 for å hjelpe til. Likevel er selskapets samlede underskudd de fem siste årene på hele 330,8 millioner kroner.

Les også: Slutt på å selge bolig «som den er»

Les også: Skaper norsk mote i fengselet

The Mirror melder også at Beckhams merke har «investert for fremtidig vekst og bygger sitt lederteam», etter at et de fikk sprøytet inn frisk kapital på 330,8 millioner kroner i fjor fra investeringsselskapet NEO Investment Partners. Det tilsvarer det samlede underskuddet for selskapet de siste fem årene.

Les også: – Julefargene påvirker smakssansene våre