Bratt fall for Schibsted etter Facebook-kunngjøring

Hovedkontoret til mediekonsernet Schibsted i Oslo. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
Hovedkontoret til mediekonsernet Schibsted i Oslo. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Børsverdien til mediekonsernet Schibsted har falt med nesten 4,7 milliarder kroner de siste to ukene. Markedet frykter at Facebooks nye markedsplass vil ta markedsandeler fra Schibsteds Finn.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

På knappe to uker har Schibsted-konsernets børsverdi falt med nesten 12 prosent, ifølge Dagens Næringsliv.

Fortsetter den negative utviklingen kan A-aksjen til Schibsted snart bli verdsatt til under 200 kroner. Det har ikke skjedd siden 15. november 2014. Siden nyttår har mediehusets aksjeverdi sunket med 20,4 milliarder kroner.

Facebooks nye markedsplass tilbyr rubrikkannonser til brukerne av det sosiale nettverket. Tjenesten er så langt kun tilgjengelig i Australia, USA, Storbritannia og New Zealand, men i begynnelsen av oktober kunngjorde IT-giganten at tjenesten skal lanseres i hele verden.