H&M øker fortjenesten med 25 prosent

H&M-sjef Karl-Johan Persson kan glede seg over et godt resultat for tredje kvartal for den svenske kleskjeden.
H&M-sjef Karl-Johan Persson kan glede seg over et godt resultat for tredje kvartal for den svenske kleskjeden. Foto: Mark Lennihan / AP
Artikkelen fortsetter under annonsen

Kleskjeden H&M har økt fortjenesten med 25 prosent, viser resultatet for tredje kvartal. Spesielt bra gikk det for nettbutikken.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Salget i H&Ms nettbutikk har økt med 30 prosent regnet i svenske kroner og 20 prosent i lokal valuta, viser kvartalsrapporten fra den svenske kleskjeden.

Kjeden har en fortjeneste på 5.011 millioner svenske kroner før skatt for perioden juni til august. I samme periode i 2018 var fortjenesten på 4.012 millioner svenske kroner.

Omsetningen har økt til 62,6 milliarder svenske kroner, sammenlignet med 55,8 milliarder svenske kroner året før.

Salget i september økte med 8 prosent i lokal valuta, sammenlignet med samme måned i 2018.