Marine Harvest bytter navn

Laksegiganten endrer navn. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Laksegiganten endrer navn. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Marine Harvest lanserer ny global merkevarestrategi og endrer selskapets navn til MOWI.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

MOWI skal reflektere gründerånden som har utviklet selskapet de siste 50 årene.

– Fra den første laksen i 1964 har vi vokst til å bli et globalt, helintegrert selskap, som dekker stamfisk, fôrproduksjon, oppdrett, videreforedling og salg. Gjennom disse 50 årene har vi alltid vært tro mot våre kjerneverdier å bry seg om våre folk, vår fisk, våre kunder og miljøet, sier konsernsjef Alf-Helge Aarskog i Marine Harvest.

Gjennom MOWI og den nye merkevarestrategi skal Marine Harvest kommunisere at de dekker hele verdikjeden fra for til tallerken.

Selskapet kommer til å lansere MOWI i utvalgte markeder denne måneden.