Mange ringer gjeldstelefon om kredittkortgjeld

Flere burde kanksje klippe kredittkortet i to før det er for sent. Arkivfoto: Stian Lysberg Solum (Scanpix)
Flere burde kanksje klippe kredittkortet i to før det er for sent. Arkivfoto: Stian Lysberg Solum (Scanpix)

Stadig flere kontakter Navs gjeldstelefon for å få råd på grunn av kredittkortgjeld.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

I løpet av de fire første månedene i år økte antall henvendelser med nesten 300, opplyser Nav.

Gjeldstelefonen 800 GJELD (800 45353) ble opprettet i 2009. Antall henvendelser økte kraftig fra 2012 til 2013. Totalt tok 8.904 personer kontakt i fjor. I første tertial i år er det registrert 3.598 henvendelser.

– Veldig mange av dem som kontakter oss har problemer på grunn av for mye kredittkortgjeld, sier seksjonssjef Sonja Skinnarland i Oppfølgingsseksjonen i Nav.

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus