Mange ringer gjeldstelefon om kredittkortgjeld

Flere burde kanksje klippe kredittkortet i to før det er for sent. Arkivfoto: Stian Lysberg Solum (Scanpix)
Flere burde kanksje klippe kredittkortet i to før det er for sent. Arkivfoto: Stian Lysberg Solum (Scanpix)
Artikkelen fortsetter under annonsen

Stadig flere kontakter Navs gjeldstelefon for å få råd på grunn av kredittkortgjeld.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

I løpet av de fire første månedene i år økte antall henvendelser med nesten 300, opplyser Nav.

Gjeldstelefonen 800 GJELD (800 45353) ble opprettet i 2009. Antall henvendelser økte kraftig fra 2012 til 2013. Totalt tok 8.904 personer kontakt i fjor. I første tertial i år er det registrert 3.598 henvendelser.

– Veldig mange av dem som kontakter oss har problemer på grunn av for mye kredittkortgjeld, sier seksjonssjef Sonja Skinnarland i Oppfølgingsseksjonen i Nav.