Meny

Gir 52 millioner i bonus til ansatte

«Vanskelige tider». Administrerende direktør Knut Brundtland i ABG Sundal Collier understreker viktigheten av dyktige ansatte. (Foto: NTB scanpix)

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Det børsnoterte meglerhuset ABG Sundal Collier startet året med å dele ut til sammen 52 millioner kroner i bonus og resultatdeling til de ansatte.

Meglerhuset ABG Sundal Collier økte inntektene i årets første kvartal sammenlignet med samme periode året før, viser selskapets kvartalsrapport torsdag.

Utbetalingene på tilsammen 52 millioner kroner til de ansatte var 10 millioner kroner mer enn i samme periode i fjor, viser rapporten.

Økte omsetningen

I årets tre første måneder hadde ABG Sundal Collier en omsetning på 256 millioner kroner, noe som er en oppgang fra 224 millioner kroner i samme periode ifjor.

Driftsresultatet før bonus og resultatdeling var på 107 millioner kroner, opp fra 83 millioner kroner året før. Driftsresultatet etter utbetalingene endte dermed på 54 millioner kroner i årets første kvartal, mot 41 millioner kroner i 2013.

Les også: – Trodde det skulle komme litt før

- Vanskelige perioder

I en kommentar viser administrerende direktør Knut Brundtland til blant annet tegn til bedring i arbeidsmarkedet i Europa.

Samtidig peker han på at investorene i starten av året har vært opptatt av flere risikomomenter: at veksten i fremvoksende markeder fortsatte å slakke av, vedvarende bekymringer for Kina og uro i Ukraina.

- Gjennom de mer vanskelige periodene vi har opplevd de siste årene, har vi fortsatt å ansette dyktige fagfolk. Det vil vi fortsette med i fremtiden, sier Brundtland i kommentaren.

Les også: Betaler ut 178 millioner i bonus til ansatte

Privatøkonomi
Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus