Kjempelansering fra Norwegian

Norwegian, med Bjørn Kjos i spissen, befester posisjonen som et nordisk selskap. Arkivfoto: Scanpix
Norwegian, med Bjørn Kjos i spissen, befester posisjonen som et nordisk selskap. Arkivfoto: Scanpix

Norwegian fortsetter å ekspandere i det nordiske markedet og lanserer 34 nye ruter i 2012.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Nye ruter

Fra Norge:

Oslo Gardermoen: Ajaccio (Korsika), Andøya, Bratislava, Kiev, Reykjavik og Skiathos (Hellas).

Torp: Antalya, Bergen, Berlin, Evenes, Las Palmas, Nice, Palma og Trondheim.

Bergen: Edinburgh.

Trondheim: Berlin.

Fra Sverige:

Stockholm: Amsterdam, Korfu, Krakow, Riga og Vasa (Finland).

Gøteborg: London.

Fra Danmark:

København: Beograd, Bratislava, Burgas, Marseille, Milano, Riga og Szczecin.

Aalborg: Berlin.

Fra Finland:

Helsinki: Korfu, Palma, Paris og Rhodos.

Vasa: Stockholm.

Les også:

Norwegian-sjef fornøyd med flyplassbytte

Norwegian åpner åtte nye ruter fra Torp

Tror Norwegian er større enn SAS i 2015

Kjos kaprer Sverige

SAS ansetter 130 piloter

Av de 34 nye rutene som Norwegian lanserer neste går 16 fra Norge, der nå både Reykjavik, Kiev og Korsika kommer på rutekartet.

Direktefly til Andenes

Det samme gjør Andenes som ikke har hatt direktefly til Oslo på flere tiår. I tillegg økes frekvensen på 40 eksisterende ruter, slik at det blir enda flere avganger til de mest populære destinasjonene i Norwegians rutenettverk.

De nye rutene vil gå både fra Norge, Sverige, Danmark og Finland, og illustrerer at Norwegian befester posisjonen som et nordisk selskap.

Ingen plassmangel

- Vi er svært godt fornøyd responsen fra kundene i det nordiske markedet. Selv med betydelig kapasitetsvekst opplever vi fulle fly og vi ser at det er plass til mange nye reisemål i nettverket vårt. Det betyr også at vi kan tilby enda flere gjennomgående reiser, ikke minst i Norge, sier administrerende direktør Bjørn Kjos.

- Norwegian har desidert flest direkteruter fra Norge, både fra Oslo og andre byer. Vi får stadig flere splitter nye og mer miljøvennlige fly, og med internett om bord blir tilbudet til kundene bare bedre og bedre. Det ser vi at gir utslag i større kundetilfredshet og passasjervekst, som igjen gjør at vi hele tiden ser etter nye og interessante reisemål i inn- og utland, sier Kjos.

Les også:

Løfsnes fra koma til milliardgevinst

USAs politikere ikke enige om spareplan

Eia og Tufte Johansen tilbake på skjermen

Øystein Stray Spetalen tror Vesten kan kollapse

Les flere artikler fra ABC Penger her

Les flere nyheter her

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden