Google er verdens mest verdifulle varemerke

Google slår Apple og Microsoft som mest verdiffulle varemerke.
Google slår Apple og Microsoft som mest verdiffulle varemerke.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Varemerket Google er verdt 664 milliarder kroner og verdens mest verdifulle, slår reklamenettverket WPP fast i sin årlige rangering.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Nærmest den populære søkemotortjenesten kommer den amerikanske datagiganten IBM, et varemerke som verdsettes til 501 milliarder kroner, skriver Dagens Industri.

De to amerikanske dataselskapene Apple og Microsoft følger på de neste plassene og verdsettes til henholdsvis 484 milliarder og 443 milliarder kroner.

Varemerket Coca-Cola, også det amerikansk, har falt fra tredje til femteplass på lista og er i dag verdt 397 milliarder kroner.

Ett svensk selskap har fått plass på listen over verdens 100 mest verdifulle varemerker.

Kleskjeden Hennes & Mauritz verdsettes til drøyt 70 milliarder kroner og inntar med det 63. plass, mens varemerket Ikea noe uventet faller utenfor lista etter å ha blitt verdsatt til «bare» 33 milliarder kroner. (©NTB)