Norwegian legger ned kampanje i Danmark

Denne gangen er det ikke ansatte i Cimber Sterling som har kjøpt billetter i falskt navn (foto: Scanpix).
Denne gangen er det ikke ansatte i Cimber Sterling som har kjøpt billetter i falskt navn (foto: Scanpix).

Flyselskapet Norwegian har fått nok av falske billettkjøp på ruten mellom København og Karup på Jylland.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Norwegian hadde planer om å forlenge 1-kronestilbudet ved utgangen av uken, men ser seg nå nødt til å droppe prosjektet.

– Vi må droppe å forlenge kampanjen, og det beklager vi veldig, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik i Norwegian til Business.dk.

Det var forrige helg at Norwegian lanserte åpningstilbud på den nye ruten, til en pris på 1 krone én vei, eksklusive avgifter. Mandag formiddag var alle de 3.000 billettene solgt. Norwegian fattet mistanke da mange av passasjerene aldri dukket opp. Det viste seg at flere av billettene ble på navn som Bjørn Kjos (Norwegian-sjefen) og Anders And (Donald Duck på dansk). Mange av disse bestillingene ble foretatt av ansatte i Norwegians konkurrent Cimber Sterling.

Det samme gjentok seg også tirsdag. Når kampanjen nå avlyses, henvises det til at det onsdag ble oppdaget enda flere falske billettkjøp. Denne gang kan de ikke knyttes til Cimber Sterling, skriver DN.no.

Les også: Kan få sparken etter å ha rundlurt Norwegian
Rundlurt av lavpriskonkurrent

– Det er oppdaget nye billettkjøp som hindrer at de billige billettene går til reelle passasjerer. Vi har ingen grunn til å tro at det er Cimber-medarbeidere som står bak denne gang, men det er dypt frustrerende at billigreisene blir blokkert for reelle passasjerer, sier Skånvik. (©NTB)

Personvernpolicy