Annonse-boikotten mot Facebook fortsetter

Annonse-boikotten mot Facebook fortsetter. Over 900 selskaper, inkludert Coca-Cola og Adidas, har sluttet seg til kampanjen. Foto: Matt Rourke / AP / NTB scanpix
Annonse-boikotten mot Facebook fortsetter. Over 900 selskaper, inkludert Coca-Cola og Adidas, har sluttet seg til kampanjen. Foto: Matt Rourke / AP / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Den pågående annonse-boikotten av Facebook fortsetter etter at organisatorene bak kampanjen ikke lot seg overbevise av et møte med Mark Zuckerberg tirsdag.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Den såkalte #StopHateForProfit-kampanjen har fått med seg gigantannonsører som blant annet Coca-Cola, Adidas og Volkswagen.

Formålet med kampanjen er å få bukt med mengden hatefulle ytringer på nett. Over 900 selskaper har til nå sluttet seg til boikotten.

Tirsdag hadde organisatorene bak kampanjen et nettmøte med Facebook-sjef Mark Zuckerberg, men de sa etterpå at det ikke ble sagt noe på møtet som fikk dem til å tro at Facebook vil iverksette noen form for tiltak.

– Istedenfor å forplikte seg til en fremdriftsplan for å kunne luke ut hat og feilinformasjon på Facebook tyr deres ledere heller til sine samme gamle taler i et forsøk på å berolige oss uten å innfri kravene våre, heter det i en uttalelse fra dem som står bak boikotten.