Spotify stopper politiske annonser

Verdens største musikkstrømmetjeneste, Spotify, stopper salget av politisk reklame inntil videre. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Verdens største musikkstrømmetjeneste, Spotify, stopper salget av politisk reklame inntil videre. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Verdens største musikkstrømmetjeneste, Spotify, stopper all politisk annonsering i starten av 2020.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Den svenske musikktjenesten, som i oktober hadde 141 millioner bruker, opplyser at tiltaket også inkluderer podkaster.

– Vi vil revurdere beslutningen når vi fortsetter å utvikle vår virksomhet, skriver Spotify i en uttalelse.

Presset for å stoppe politiske annonser for å hindre falsk og misvisende påstander, har økt også på andre plattformer.

Twitter forbød politiske annonser tidligere i høst, mens Facebook har valgt å faktasjekke innholdet i politiske grupper.