Tennis: Carlos Alcaraz tar av i sosiale medier
Carlos Alcaraz US stiger som en rakett i sosiale medier etter seieren over Casper Ruud i US Open-finalen søndag.
Seieren ga 19-åringen 26 millioner i kassen, men interessen rundt ham i sosiale medier kan på sikt være minst like mye verdt.
Alcaraz, som har over 2 millioner følgere på Instagram, fikk 250.000 nye følgere i løpet av US Open. Og i løpet av dagene som har gått siden finaleseieren ytterligere 100.000 kommet til, skriver TT.
Idrettsstjerners opptreden i sosiale medier, som Instagram, kan potensielt ha mye å si for hvor mye de kan tjene utover prispenger de tar inn på banen.
– Han kommer definitivt til å flere sponsormuligheter, sier Karen Sutherland, som underviser i sosiale medier og markedsføring ved Sunshine Coast-universitetet i Australia.
Ifølge nettsiden inzpire.me kan Alcaraz nå kreve 15.000-18.000 kroner for et sponset innlegg og en story på Instagram. Nye samarbeidspartnere og økte inntekter fra sponsorer venter trolig også.