Tennis: Carlos Alcaraz tar av i sosiale medier

Carlos Alcaraz fikk pokalen og 26 millioner kroner for US Open-seieren, samt flere hundre tusen nye følgere i sosiale medier. Foto: AP / Yuki Iwamura / NTB.
Carlos Alcaraz fikk pokalen og 26 millioner kroner for US Open-seieren, samt flere hundre tusen nye følgere i sosiale medier. Foto: AP / Yuki Iwamura / NTB. Foto: NTB
Artikkelen fortsetter under annonsen

Carlos Alcaraz US stiger som en rakett i sosiale medier etter seieren over Casper Ruud i US Open-finalen søndag.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Seieren ga 19-åringen 26 millioner i kassen, men interessen rundt ham i sosiale medier kan på sikt være minst like mye verdt.

Alcaraz, som har over 2 millioner følgere på Instagram, fikk 250.000 nye følgere i løpet av US Open. Og i løpet av dagene som har gått siden finaleseieren ytterligere 100.000 kommet til, skriver TT.

Idrettsstjerners opptreden i sosiale medier, som Instagram, kan potensielt ha mye å si for hvor mye de kan tjene utover prispenger de tar inn på banen.

– Han kommer definitivt til å flere sponsormuligheter, sier Karen Sutherland, som underviser i sosiale medier og markedsføring ved Sunshine Coast-universitetet i Australia.

Ifølge nettsiden inzpire.me kan Alcaraz nå kreve 15.000-18.000 kroner for et sponset innlegg og en story på Instagram. Nye samarbeidspartnere og økte inntekter fra sponsorer venter trolig også.