Skiforbundet behandler Klæbos Viaplay-nekt

Johannes Høsflot Klæbo (t.v.) gikk uten Viaplay-logo på dressen i helgen. Foto: Torstein Bøe / NTB
Johannes Høsflot Klæbo (t.v.) gikk uten Viaplay-logo på dressen i helgen. Foto: Torstein Bøe / NTB Foto: NTB

Johannes Høsflot Klæbo står på sitt og vil ikke bruke Viaplay-logoen framover. Skiforbundet behandler saken, men ønsker ikke å uttale seg.

– Johannes har ingen planer om å gå med Viaplay-logoen verken til helgen eller fremover. Det er ikke noe galt med Viaplay, men det er prinsippet om uavhengighet og hans troverdighet det her handler om, uttaler far og manager Haakon Klæbo til VG.

– Det er en sak som behandles internt i Skiforbundet. Vi er i dialog med involverte parter, og derfor ønsker vi ikke å uttale oss om dette nå, skriver langrennssjef Espen Bjervig i en pressemelding.

Adresseavisen opplyste mandag at Klæbo ikke ville gå med Viaplay-logoen på låret.

– Det er ikke bra for noen av partene

– Jeg mener at en slik avtale verken tjener skiforbundet eller Viaplay. I stedet kan den være skadelig, da det kan stilles spørsmål rundt temaet uavhengighet. Det er ikke bra for noen av partene, sa Klæbo til avisen.

Kommersiell sjef Børge S. Nielsen er uenig i begrunnelsen og sier at Viaplay skal ha et møte med skiforbundet om saken i løpet av de nærmeste dagene.

Klæbo har ingen planer om å ombestemme seg.

– Når spørsmål stilles rundt vår uavhengighet og troverdighet, må noen varsle. Det har jeg gjort, og jeg valgte å gå uten Viaplay-merke på konkurransedressen i Ruka fastslår Klæbo.

Personvernpolicy