Tidligere proffsyklist dro inn 1,6 millioner

Mads Kaggestad - Foto: Heiko Junge / NTB scanpix.
Mads Kaggestad - Foto: Heiko Junge / NTB scanpix.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Mads Kaggestad opplevde et lite fall i inntektene i fjor, men har fortsatt mer enn nok å gjøre. - Jeg har hendene fulle, sier han.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Jeg ganske fornøyd med utviklingen og brenner veldig for det vi gjør, sier Mads Petter Kaggestad, til Hegnar.no.

Den tidligere profesjonelle syklisten satt igjen med 0,38 millioner kroner på bunnlinjen i 2018, mot 0,52 millioner kroner året før, etter et fall i inntektene på 14 prosent.

Driftsresultatet for hans private aksjeselskap Mads Kaggestad AS beløp seg til 0,61 millioner kroner, mot 0,81 millioner kroner i 2018, mens inntektene endte på 1,60 millioner kroner, mot 1,86 millioner kroner året før.

Til tross for resultatnedgangen tok likevel Kaggestad ut et utbytte i 2018 på 0,20 millioner kroner - kun 21.337 kroner mindre enn året før.

– Jeg lever nøkternt og er ingen storforbruker, forteller Kaggestad.

Han har syklet for det franske UCI ProTour-laget Crédit Agricole og er kjent som sportskommentator for TV 2 på sykkel. Kaggestad eier også 11,5 prosent av Avantas Aktiv.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Motiverer ansatte

Fokuset er motivasjonsforedrag om lagbygging, mosjon og verdibygging i næringslivet, og oppfølging av ansatte i bedrifter for å skape en bedriftskultur som stimulerer motivasjonen til regelmessig- og bedret mosjonsadferd.

– Alt i alt er jeg egentlig veldig fornøyd med fjoråret, men det er klart at utfordringene ligger i tidkrevende prosesser rundt innsalg og oppfølging. Og ting tar tid, i tillegg bruker jeg mye tid på mitt engasjement i TV 2, forteller Kaggestad.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– I forhold til utviklingen videre ser vi på muligheter innen teknologi og synliggjøring av resultatene som er skapt. Der har vi ikke vært spesielt offensive. I tillegg har vi ikke vært veldig interessert i å skape så mye vekst før vi har folk som kan følge opp kundene våre, sier Kaggestad, som i dag alene følger opp rundt 3200 personer.

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Jeg har hendene fulle, supplerer han, og spår økt omsetningen for inneværende år.

– Det ser veldig bra ut, sier Kaggestad, som understreker at han heller ikke er misfornøyd med fjoråret.

Les også: – Vi har jo bare den lille hjelmen

Kjente kunder

På kundelisten finner vi blant andre Data Respons, som Kaggestad har jobbet med i 13 år, Orkla Foods, en rekke selskap i Amesto-konsernet, Ugland Marine Services og Handelsbanken.

– Det vi driver med er ikke et rent motivasjonskurs, men mer et oppfølgingsprogram som vi har i en del bedrifter, hvor vi får med store deler av staben med felles giv rundt mosjon som kollektivt oppfølgingsmål. Og dette er helt avhengig av at det er godt lederforankret, og at det blir fulgt opp, som en del av strategien i forhold til sykefravær.

Hesnes Gruppen i Tønsberg har Kaggestad jobbet med siden 2009.

Artikkelen fortsetter under annonsen

– De har faktisk fått redusert personalforsikringene sine gjennom dokumentasjon fra programmet. 70 til 100 prosent av de ansatte har rapportert at de har mosjonert regelmessig siden 2009, og dette har selskapet tatt med i forhandlingene rundt personalforsikringene, forteller Kaggestad.

Les også: Skipsmeglergigantens bonussystem får totalslakt av aksjonærene

Nye prosjekter

Han holder også på med flere andre prosjekter, blant annet et innen helse Norge, med oppfølging av pasienter.

– Det handler om pasienter som har vært lagt inn på institusjoner, og der er det et stort behov, da det er dyrt å ha folk inne i lang tid til behandling. Kan man man følge opp mest i hjemmet, med direkte kontakt, kan samfunnet spare mye penger, sier Kaggestad.

Les også:

Bjørn Dæhlie satser på leiligheter på Hafjell

Einar Aas' hytte solgt for 9,2 millioner kroner
Denne saken ble først publisert i Hegnar.no