Skiforbundet vil tilpasse seg en ny medieverden

Espen Graff (til høyre) i samtale med sprintlandslagstrener Arild Monsen i VM i Lahti i 2017.
Espen Graff (til høyre) i samtale med sprintlandslagstrener Arild Monsen i VM i Lahti i 2017. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Norges Skiforbund understreker at de vil tilpasse seg virkeligheten uansett hvem som eier TV-rettighetene.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Dette dreier seg ikke om skiforbundets rettigheter for renn i Norge. NSF er ikke part i dette salget, sier Espen Graff til NTB.

Graff er kommunikasjonssjef i Norges Skiforbund.

– Vi har en stund vært kjent med at det har vært mange aktører som har ønsket å sikre seg de internasjonale skirettighetene til Infront. Det viser at skisporten som produkt på ulike plattformer står sterkere enn noen gang, og at Norge som kanskje verdens beste skinasjon bidrar til den store interessen.

Graff sier det er viktig at skisporten blir formidlet på en god måte til flest mulig.

– NRK er en avgjørende bidragsyter når det gjelder den enorme interessen vi har i Norge. I dag er det ikke mulig å si noe om hvordan det totale rettighetsbildet vil være når nye avtaler trer i kraft fra 2021, men det er viktig å understreke at Norges Skiforbund ikke har solgt rettigheten for konkurranser i Norge, verken nasjonalt eller internasjonalt. Uansett hvordan fordelingen av TV-rettigheter til slutt ender, er vi klare for å for å utvikle og tilpasse produktet til det beste for norsk skisport.

Bakgrunn: NRK mister ski-VM og verdenscuprettigheter