Solskjær ga salg for TV 2

Ole Gunnar Solskjær ledet Manchester United til en solid seier i sin første kamp som managervikar. Foto: Nick Potts / AP / NTB scanpix
Ole Gunnar Solskjær ledet Manchester United til en solid seier i sin første kamp som managervikar. Foto: Nick Potts / AP / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

TV 2 Sumo fikk lørdag 5.000 nye abonnenter på Premiere League-tjenesten, høyst sannsynlig på grunn av Ole Gunnar Solskjærs debut som Manchester United-manager.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Ifølge Bergensavisen ble det solgt 9.000 Sumo-abonnement lørdag, hvorav 5.000 Premiere League-abonnement.

– Det har nok veldig mye med United-kampen å gjøre. Sammenlignet med forrige helg, da Liverpool møtte Manchester United har vi solgt tre ganger så mange abonnement. Du kan si at vi ser en kombinert Solskjær- og TV 2 Sumo-effekt, sier salgs- og abonnementsdirektør Lene Bjørck.

Solskjærs mannskap hadde ingen problemer med å slå Cardiff lørdag, selv på bortebane – og kampen endte 1–5.