Fotballfans fra USA la igjen mest i Russland under VM

Fotballfans fra flere land, til og med land som ikke kom seg til VM, reiste til Russland for å få med seg kamper. Foto: Alexander Zemlianichenko / AP / NTB scanpix
Fotballfans fra flere land, til og med land som ikke kom seg til VM, reiste til Russland for å få med seg kamper. Foto: Alexander Zemlianichenko / AP / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Ifølge sponsorene var det amerikanere som bladde opp mest blant de besøkende på de russiske arenaene under fotball-VM.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Lørdag og søndag går de to siste kampene i fotball-VM i Russland av stabelen. Lørdag spiller Belgia og England bronsekamp i St. Petersburg og søndag møter Frankrike Kroatia til finalekamp i Moskva. Før helgas finaler gjør hovedsponsorene opp regnskapet for noen av mesterskapets andre, men like fullt svært viktige sider, i alle fall for arrangøren.

Rundt én million besøkende har kommet til Russland under mesterskapet. Og på tross av at USAs diplomatiske forhold til Russland har kjølnet betraktelig de siste årene, syntes ikke det å ha påvirket billettetterspørselen før VM 2018. Mer enn 100.000 billetter ble solgt i USA, og ifølge de amerikanske hovedsponsorene, Visa, Coca-Cola og Budweiser, topper amerikanerne lista over utlendinger som bruker mest penger på VM-arenaene. Etter dem følger kineserne og mexicanerne.