Sjakksalget tredoblet siden i fjor

SJAKKFEBER: Magnus Carlsen VM-suksess er med på å øke salget av sjakkbrett og brikker. Har svarer han på spørsmål fra pressen etter det andre partiet i sjakk-VM søndag. (Foto: Erlend Aas / NTB scanpix)
SJAKKFEBER: Magnus Carlsen VM-suksess er med på å øke salget av sjakkbrett og brikker. Har svarer han på spørsmål fra pressen etter det andre partiet i sjakk-VM søndag. (Foto: Erlend Aas / NTB scanpix)
Artikkelen fortsetter under annonsen

Kjededirektør Morten Aas i Libris var forberedt på økning i salget av sjakkbrett, men hadde ikke ventet at økningen skulle bli så stor som den faktisk har blitt.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Libris har hatt en veldig økning i salg av sjakkspill. Jeg kan ikke oppgi tall, men økningen er på 300 prosent fra samme periode i fjor, sier Morten Aas til Stavanger Aftenblad.

Han regnet med en positiv utvikling i lys av sjakk-VM, der Magnus Carlsen for øyeblikket ligger godt an. Dermed var lagrene ekstra fulle i forkant.

– Salget gikk mye bedre enn vi hadde trodd, men vi klarte raskt å skaffe nye spill da det ble utsolgt, sier kjededirektøren.