RBK-yndling i svært eksklusivt selskap:

Nicki Bille håndplukket av Adidas for skolansering

ADIDAS-MODELL: Nicki Bille Nielsen er plukket ut av Adidas for å fronte utstyrsgigantens nyeste sko. (Foto: NTB scanpix).
ADIDAS-MODELL: Nicki Bille Nielsen er plukket ut av Adidas for å fronte utstyrsgigantens nyeste sko. (Foto: NTB scanpix).

Mot Molde stiller dansken i splitter nye «løvesko» - kun 15 i verden får bruke dem denne helgen.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

RBKs danske spydspiss har fått det ærefulle oppdraget å promotere Adidas´nyeste sko på markedet, «Yohji Yamamoto adizero f5».

Den spesialdesignede fotballskoen med motiv av keiserlige løve-hunder er laget av japanske Yohji Yamamoto og er en såkalt «imited edition» sko.

- Nicki Bille er plukket ut fordi han er en stor personlighet både på og utenfor banen. Han skal i første rekke promotere skoen i Norge og Danmark. I Sverige er det AIKs Martin Mutumba som skal bruke den, sier markedssjef i Adidas Norge, Thomas Mietinen til ABC Nyheter.

Les også: Nicki Bille Nielsen kastet på glattcelle

Skoen blir for første gang tatt i bruk denne helgen og Nicki Bille er i et svært så eksklusivt selskap over hvem som får benytte seg av skoen før alle andre. Store fotballnavn i Europa skal sammen med Nielsen fronte utstyrsgigantens nyeste produkt.

– Noen de som skal spille med skoen denne helgen er Barcelonas Jordi Alba, Inters Mauro Icardi, PSGs Lucas Moura samt noen spillere i den amerikanske Major League Soccer, fortsetter Mietinen.

Nicki Bille Nielsen med den nye skoen for Adidas. (Foto: Adidas Norge)Nicki Bille Nielsen med den nye skoen for Adidas. (Foto: Adidas Norge)

Selv gleder Bille seg til snøre på seg det «fancy» fottøyet.


– Jeg synes det er en fantastisk fotballsko, og den passer godt til meg. Det er en løve på den, og det er faktisk også mitt yndlingsdyr. Den er annerledes og det liker jeg, jeg liker annerledes, sier Bille til Rosenborgs hjemmesider.

Skoen blir tilgjengelig for publikum førstkommende mandag, men i Norge er det et svært begrenset opplag og kun Torshov Sport i Oslo som får selge skoen.

- I Norge så har vi fått 12 par for salg, sier Mietinen videre til ABC Nyheter.

Det er kun produsert 2.000 par av skoen på verdensbasis i første omgang.

Les flere fotballnyheter her.

Personvernpolicy