Meny

Norsk Tipping vurderer å trekke seg som Tippeligasponsor

TREKKER SEG: Norsk Tipping vurderer å trekke seg sponsor av eliteserien. (Illustrasjonsfoto: Scanpix).

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Norsk Tipping sier nedgangen i TV-seere er i overkant av de fryktet. Spørsmålet er om tippeselskapet blir med videre som sponsor av eliteserien.

Norsk Tipping har vært ledende sponsor av norsk fotball i 65 år. I 22 år selskapet kjøpt navnerettighetene for eliteserien.

Det er Dagbladet som omtaler saken fredag.

Først etter harde forhandlinger ble partene enig om en ettårig forlengelse av avtalen i fjor. I underkant av 70 millioner skal avtalen være verdt. Allerede i år blir det nye forhandlinger.

– Men det er klart at seertall både på banen og foran skjermene eventuelt vil bli tema, sier Norsk Tippings direktør for kommunikasjon og strategi, Einar Busterud til Dagbladet.

Les også: Fotballens eget ansvar

Han innrømmer at overgangen til betalingsfjernsyn var en del av forhandlingene i fjor høst, men vil ikke forskuttere årets forhandlinger.

– Det må være et tankekors for fotballen generelt, ikke bare som sponsorobjekt. All idrett er avhengig av publikumsoppslutning, ikke bare på tribunene, men også gjennom seertall på TV, sier Busterud.

6 av 8 eliteseriekamper ble flyttet fra TV 2 til C More foran denne sesongen. TV 2 sender to kamper, men har ikke lenger ukens toppkamp.

Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus