NFF gir TV-fotballen tid

VANLIG: Dette har ikke vært et sjeldent syn så langt i årets eliteserie. Foto: Trond Reidar Teigen (NTB scanpix)
VANLIG: Dette har ikke vært et sjeldent syn så langt i årets eliteserie. Foto: Trond Reidar Teigen (NTB scanpix)
Artikkelen fortsetter under annonsen

TV-oppslutningen for eliteserien gleder ikke så mange hittil, men Norges Fotballforbund har tålmodighet med sin nye partner.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Man blir jo mest glad når det er gode tall på tribunen og gode tall på TV. I sum har tallene gått ned, men det er mange faktorer inne i bildet. De to fri-TV-kampene (TV 2) har to nye elementer mot seg denne sesongen, uenighet om distribusjon og direkte kamp mot Dagsrevyen, sier NFFs generalsekretær Kjetil Siem til NTB.

– Det er galimatias å sette spørsmålstegn ved avtalen med C More nå. Det blir som å si til lagene på bunnen av tabellen at de spiller for dårlig fotball og dere rykker ned. Vi har akkurat inngått en kontrakt og er kjempefornøyd med C More som TV-partner. Men det er klart at man ikke endrer TV-vaner over natta.

Alt om eliteserien finner du her

C More betalte cirka 1,4 milliarder for å ha rettighetene i fire sesonger.

Tirsdag skrev Bergens Tidende om lav oppslutning foran TV-apparatene de tre første serieomgangene.

Noen utvalgte seertall denne sesongen:

  • Sogndal – Rosenborg, TV 2: 263.000
  • Viking – Molde, TV 2 Zebra: 95.000
  • Brann – Molde, C More: 40.000
  • Brann – Vålerenga, C More: 30.000
  • Rosenborg – Brann, C More: 20.000
  • Lillestrøm – Sarpsborg, C More: 4.000
  • Strømsgodset – Sandnes Ulf, C More: 11.000

Les flere fotballnyheter her

Vil du motta nyhetsbrev fra ABC Nyheter? Klikk her