NFF gir TV-fotballen tid
TV-oppslutningen for eliteserien gleder ikke så mange hittil, men Norges Fotballforbund har tålmodighet med sin nye partner.
– Man blir jo mest glad når det er gode tall på tribunen og gode tall på TV. I sum har tallene gått ned, men det er mange faktorer inne i bildet. De to fri-TV-kampene (TV 2) har to nye elementer mot seg denne sesongen, uenighet om distribusjon og direkte kamp mot Dagsrevyen, sier NFFs generalsekretær Kjetil Siem til NTB.
– Det er galimatias å sette spørsmålstegn ved avtalen med C More nå. Det blir som å si til lagene på bunnen av tabellen at de spiller for dårlig fotball og dere rykker ned. Vi har akkurat inngått en kontrakt og er kjempefornøyd med C More som TV-partner. Men det er klart at man ikke endrer TV-vaner over natta.
Alt om eliteserien finner du her
C More betalte cirka 1,4 milliarder for å ha rettighetene i fire sesonger.
Tirsdag skrev Bergens Tidende om lav oppslutning foran TV-apparatene de tre første serieomgangene.
Noen utvalgte seertall denne sesongen:
- Sogndal – Rosenborg, TV 2: 263.000
- Viking – Molde, TV 2 Zebra: 95.000
- Brann – Molde, C More: 40.000
- Brann – Vålerenga, C More: 30.000
- Rosenborg – Brann, C More: 20.000
- Lillestrøm – Sarpsborg, C More: 4.000
- Strømsgodset – Sandnes Ulf, C More: 11.000