Meny

«Drillo» blåser i publikumssvikt

UINNTERESSANT: «Drillo» er mer opptatt av tre poeng enn billettsalg i forkant av fredagens kamp mot Albania. (Foto: NTB scanpix)
UINNTERESSANT: «Drillo» er mer opptatt av tre poeng enn billettsalg i forkant av fredagens kamp mot Albania. (Foto: NTB scanpix)

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

NFF sliter med å fylle tribunene foran VM-kvalifiseringskampen mot Albania på fredag. Det bryr «Drillo» seg fint lite om.

For selv om fredagens kamp er svært viktig for det norske herrelandslaget, ser ikke det ut til å være nok til å friste norske fotballfans ut til landslagsarenaen.

Mandag kom beskjeden fra NFF om at de ikke regner med å selge mer enn 12.000 billetter, under halvparten at det Ullevaal potensielt kan romme.

Akkurat dét tar Egil «Drillo» Olsen med knusende ro. Eller, mer korrekt, han bryr seg ikke.

– Det gir jeg blanke blaffen i. Det kan være fem personer der for min del, så lenge vi vinner, sier han til NRK.

Les også: Norsk landslagsspiller risikerer fengsel

Under tirsdagens pressekonferanse påpekte samtidig landslagssjefen at Albania er et langt bedre lang enn mange tror, uten at dét virket som et forsøk på «selge» inn motstanderlaget for eventuelle publikummere.

Tvert imot. «Drillo» skjønner godt at mange velger å se kampen på TV.

– Det er jo mer behagelig å sitte i en varm stue og se den. Sånn er det blitt. Jeg syns jo ikke det er greit med et tomt Ullevaal, det er fint med mye folk. Men andre får tenke på det der, oppsummerer han.

Les også: Svenskene godter seg over norsk publikumssvikt

Kampen mot Albania er forøvrig plassert i priskategori 3 av NFF. Det betyr en ordinærpris på 500 kroner på langsiden, 400 kroner på øvre kortside og 300 kroner på nedre kortside.

Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus