Alt om valget
Følg valget:

Intern uenighet om Oslo Frps valgkamp-annonser

Resett-sjef Helge Lurås.
Resett-sjef Helge Lurås. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Etter intern uenighet valgte likevel Oslo Frp å bruke deler av sitt begrensede valgkampbudsjett på annonser på nettstedene Resett og Document.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

De to omdiskuterte nettstedene Document og Resett er flere ganger blitt kritisert for å slippe rasistiske ytringer i sine kommentarfelt. Til tross for dette har Oslo Frp valgt å bruke deler av valgkampbudsjettet sitt på å annonsere på de to nyhetsmediene, skriver Klassekampen. Dette skjedde selv om det skal ha vært intern motstand i valgkamputvalget.

– De største avtalene om annonsering ble tatt opp og diskutert. Det endte med støtte for planen, også for å annonsere på Resett og Document, sier fylkesleder Tone E. Ims Larssen.

– Det var flere i fylkesstyret som påpekte at Resett og Document blir lest av mange som deler våre meninger, sier Larssen, som sier partiet overhodet ikke vil assosieres med rasisme.

– Det stemplet har jeg også jobbet beinhardt for at Frp skal unngå, sier Larssen.

Han forklarer at det opprinnelige valgkamputvalget i partiet måtte byttes ut og derfor tapte flere frister for å kjøpe annonseplass. Annonsebudsjettet på 1,7 millioner vil derfor bli brukt i flere lokalaviser i Oslo, samt Resett og Document.