Høyre kjøpte ulveordtreff på internett

Illustrasjonsfoto: Heiko Junge / NTB scanpix
Illustrasjonsfoto: Heiko Junge / NTB scanpix Foto: Heiko Junge / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Høyre kjøpte plassering av ordet ulv på internett da ulvesaken raste som mest.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Da ulvesaken stormet som verst, opplevde vi at vår side av saken ikke ble speilet godt nok i mediene. Vi laget derfor en artikkel på høyre.no hvor vi fikk presentert hva vi mener. I den anledning kjøpte vi ulike varianter av ordet «ulv» og «rovvilt» kombinert med ordet Høyre, opplyser partiets kommunikasjonssjef Rune Alstadsæter i et skriftlig svar til Dagsavisen.

Han understreker at det er tydelig merket at det dreier seg om betalt eksponering, og at det også er helt tydelig at Høyre er avsender.

Les også: Solberg: Dramatisk når sau blir tatt av ulv

Saken det linkes til, er skrevet 17. januar i år. Den har tittelen "Ulv i norsk natur". «Norsk ulvepolitikk er en balansegang mellom to hovedhensyn: På den ene siden står hensynet til ulven som truet art. På den andre siden står hensynet til den viktige beitenæringen», heter det blant annet.

Senterpartiets parlamentariske leder Marit Arnstad synes søkeordannonsen er et pussig grep fra Høyres side.

– Jeg synes dette er et sært valgkampstunt, men de har vel kanskje vært litt desperate i sakens anledning, sier Arnstad.

Les også:

Utvider fellingstillatelse på ulv

Hund inn i jakten på ulv i Oppland