BankID på mobil er historie: Nordea opplever økt pågang
Søndag var det slutt for BankID på mobil.
BankID på mobil var fra søndag historie. Nå er det kun kun mulig å bruke Bank- ID med app eller kodebrikke.
BankID på mobil var blant annet mye brukt når man skulle betale ting på nett.
Men ikke alle har fått med seg at det nå er slutt for BankID på mobil.
– Vi har merket noe økt pågang på kundeservice, opplyser kommunikasjonsrådgiver Henrik Arneberg i Nordea til Dinside.
Dette var i tråd med hva banken forventet, og ifølge Arneberg var Nordea godt forberedt. Han påpeker at det virker som de fleste har klart overgangen fra BankID på mobil fint.
– Vi regnet med at det ville komme henvendelser, noe det også har gjort, men i mindre grad enn forventet, sier han til Dinside.
De fleste har kommet i gang med appen, opplyser daglig leder Øyvind Westby Brekke i BankID BankAxept til NRK. Han forteller at appen nå har 3,5 millioner brukere.
– BankID-appen er sikrere i bruk. Derfor har kundene til et samlet bank-Norge vært nødt til å skifte mobil-løsning de siste to årene, sier Brekke til NRK.