Tredobling av forsinket bagasje

Forsikringsselskapet anmoder reisende til å merke bagasjen godt før avreise. Blir bagasjen forsinket mer enn fire timer, dekker reiseforsikringen utgifter til nødvendige ting, som klær og toalettsaker.
Forsikringsselskapet anmoder reisende til å merke bagasjen godt før avreise. Blir bagasjen forsinket mer enn fire timer, dekker reiseforsikringen utgifter til nødvendige ting, som klær og toalettsaker. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Artikkelen fortsetter under annonsen

Tre ganger så mange opplever bagasjetrøbbel nå sammenlignet med før pandemien, ifølge forsikringsselskapet Fremtind.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

I juni og juli har Fremtind registrert over 3.600 saker med forsinket og tapt bagasje, mot 2.500 bagasjesaker i sommermånedene i 2018 og 2019.

– Antall bagasjesaker har eksplodert, og trenden ser dessverre ut til å fortsette nå i juli. Det er disse sakene som gjør at det er kø på telefonen til oss, sier Therese Hofstad-Nielsen i Fremtind.

Fremtind registrerer særlig mange saker i Kroatia, Italia og Tyrkia.

De anmoder reisende til å merke bagasjen godt før avreise. Blir bagasjen forsinket mer enn fire timer, dekker reiseforsikringen utgifter til nødvendige ting, som klær og toalettsaker.