Digitale abonnenter løftet NHST-konsernet

Artikkelen fortsetter under annonsen

NHST-konsernet hadde driftsinntekt på 265 millioner kroner i tredje kvartal, noe som er en økning på snaut 10 millioner kroner fra samme kvartal i fjor.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Flere abonnenter for Dagens Næringsliv er en viktig forklaring på framgangen. De digitale brukerinntektene økte med 27 prosent i tredje kvartal, sammenlignet med samme periode i fjor.

– Vi har svært god abonnementsvekst, drevet av fantastisk journalistikk som stadig flere vil betale for, sier konsernsjef Trond Sundnes i NHST til DN.

Konsernet eier flere globale publikasjoner, og Sundnes trekker fram god journalistikk på fire satsingsområder: næringsliv, sjømat, energi og shipping.

Resultat (ebitda) for konsernet totalt for kvartalet kom på 20,7 millioner kroner, opp 19,4 millioner fra året før.