DN: Rema mister markedsandeler

Rema 1000 er nummer tre i det norske dagligvaremarkedet. Foto: Audun Braastad / NTB
Rema 1000 er nummer tre i det norske dagligvaremarkedet. Foto: Audun Braastad / NTB Foto: NTB
Artikkelen fortsetter under annonsen

Etter åtte måneder av 2021 har Rema 1000 en markedsandel på 23,1 prosent, en tilbakegang på 0,3 prosentpoeng fra samme periode i fjor, ifølge Dagens Næringsliv.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Avisa viser til bransjeinterne tall fra analysebyrået Nielsen.

Norgesgruppen er størst og har en økning på 0,1 prosentpoeng til 44,2 prosent. Coop går fram 0,3 prosentpoeng til 29,3 prosent, ifølge Dagens Næringsliv.

– Vi kan ikke bekrefte tallene, men generelt kan vi si at vi er meget godt fornøyde med utviklingen, sier Håvard Jensen, kjededirektør i Coop Norge.

Heller ikke de andre aktørene kommenterer tallene direkte.