Freia håvet inn på sjokolade i pandemien

Freia-klokka på Karl Johan en novemberkveld i pandemiåret 2020.
Freia-klokka på Karl Johan en novemberkveld i pandemiåret 2020. Foto: Terje Bendiksby / NTB
Artikkelen fortsetter under annonsen

Nordmenn ble sultne på sjokolade da coronapandemien rammet landet i 2020. Det antyder iallfall resultatet til Freia-eier Mondelez Norge.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Salgsinntektene til selskapet økte med 188 millioner kroner i fjor, til rekordhøye 2,37 milliarder kroner, skriver E24. Av veksten sto sjokoladesalg for 170 millioner kroner.

– Det vi var aller mest fornøyd med, var å holde fabrikken gående og de ansatte trygge, noe vi har klart, sier kommunikasjonssjef Marcus Hartmann til E24.

Til tross for veksten, falt driftsresultatet med rundt 3 millioner kroner til 29,9 millioner.