Wizz Air: Mottakelsen i Norge har ingen betydning for satsingen

Det har stormet rundt det ungarske flyselskapet Wizz Air etter at de etablerte seg i Norge. Selskapet sier selv at det ikke har noe å si for satsingen deres.

Wizz Air startet sine innenriksflyginger i Norge i november.
Wizz Air startet sine innenriksflyginger i Norge i november. Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Vi har ikke fått en mottakelse i noe annet marked i Europa som den vi har fått i Norge. Men dette får ingen betydning for vår satsing. Vi regner med å bruke opptil fem år på å etablere oss og få virksomheten vår i Norge lønnsom , sier markedssjef Johan Eidhagen til Flysmart24.

Siden selskapet i oktober lanserte planene om å begynne innenriksflyginger i Norge, og startet med flygingene måneden etter, har selskapet fått kritikk blant annet for arbeidsforholdene til selskapets ansatte. Statsminister Erna Solberg (H) er blant dem som har stilt seg bak en boikott av selskapet.

Eidhagen sier at Wizz Air er svært godt fornøyd med billettsalget på innenriksrutene i Norge.

Per i dag har selskapet 118 ansatte tilknyttet selskapets to baser i Norge, på Oslo lufthavn Gardermoen og på Trondheim lufthavn Værnes, og 15 innenriksruter.