Widerøe advarer mot svindelforsøk

Flyselskapet Widerøe advarer kunder som har fått en svindel-epost som tilsynelatende er fra selskapet.
Flyselskapet Widerøe advarer kunder som har fått en svindel-epost som tilsynelatende er fra selskapet. Foto: Anders Martinsen Uas Norway (pool) / NTB
Artikkelen fortsetter under annonsen

Flyselskapet Widerøe advarer mot et såkalt phishing-forsøk. En epost som tilsynelatende er fra selskapet, er sendt et ukjent antall mottakere.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Eposten er sendt fra epostadressen support@wideroe.no. I emnefeltet står det «Apple-konto informasjonen kredittkort XX-5126 har vært utløpt!»

– Første tegn til phishing-forsøk ble oppdaget klokken 03:45 natt til onsdag, forteller kommunikasjonssjef i Widerøe Catharina Solli. Hun ber mottakere av eposten om å ikke åpne eposten, men slette den.

Selskapet fikk stoppet 6.000 av svindel-epostene som var på vei ut.