Telia ber folk være tålmodige med BankID på mobil

Grunnet koronautbruddet har Telia opplevd en økt bruk av BankID på mobil. Illustrasjonsfoto: Fredrik Hagen / NTB scanpix
Grunnet koronautbruddet har Telia opplevd en økt bruk av BankID på mobil. Illustrasjonsfoto: Fredrik Hagen / NTB scanpix Foto: NTB scanpix

Grunnet koronautbruddet har Telia opplevd en økt bruk av BankID på mobil. Det har ført til kapasitetsproblemer, og tjenesten har til tider har vært ustabil.

Det skriver mobiloperatøren i en pressemelding.

– Vi beklager på det sterkeste at våre kunder har hatt utfordringer med BankID på mobil de siste dagene, og vi har jobbet på spreng sammen med vår leverandør med å øke kapasiteten, sier Pål Rune Kaalen, direktør for privatmarkedet i Telia Norge.

Onsdag kommer årets skattemelding. Da ber Telia om noe tålmodighet fra kundene grunnet stor pågang.

– Husk at du alltid kan bruke kodebrikken for å logge inn, sier Kaalen.

Mer fra ABC Nyheter
Siste fra forsiden
Populært