Følelsesladet reklame fra SAS - filmer ekte scener gjennom spionglass

Artikkelen fortsetter under annonsen

- En veldig sterk skildring, sier ny markedsdirektør om filmen.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Denne uken lanserer SAS sin syvende kampanje på rad fra det nye «We are travelers»-universet – et kommunikasjonskonsept SAS lanserte høsten 2014. Sentralt for den nye kampanjen er filmen, «The Arrivals», en følelsesladet film som viser ankomst og gjensyn mellom ektefolk, kjærester, venner, foreldre og barn.

Foruten voice-arbeidet består filmen av mennesker i ekte situasjoner. Filmen er nemlig skutt over fire dager gjennom spionglass fra tre spesialbygde tårn i ankomsthallen ved Kastrup Lufthavn i København.

De har også benyttet skuespillere, men SAS påpeker at filmen hovedsaklig er ekte scener fra virkeligheten.

Les også: Fiskeribladet felt i PFU for å hevde at Sandberg og Letnes var samboere

– Vi går tøft ut

Den nye kampanjen lanseres mer eller mindre samtidig med at SAS i Norge får sin nye markedssjef i Bård Kinn Vea Nordhagen. Nordhagen får dermed en stor premiere rett i fanget.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen
SAS spiller på følelser med sin nye reklamefilm, hvor mennesker har blitt filmet med skjult kamera når de kommer hjem fra reise. De har også benyttet noen skuespillere. Kameraene var satt opp i tre spesialbygde tårn i ankomsthallen ved Kastrup Lufthavn. Foto: Kampanje
SAS spiller på følelser med sin nye reklamefilm, hvor mennesker har blitt filmet med skjult kamera når de kommer hjem fra reise. De har også benyttet noen skuespillere. Kameraene var satt opp i tre spesialbygde tårn i ankomsthallen ved Kastrup Lufthavn. Foto: Kampanje

- Med «The Arrivals» ønsker vi å nå ut med budskapet vårt om at folk som reiser litt eller mye, blir påvirket av reisen. De kommer hjem med en opplevelse og en berikelse, og blir endret på ett eller annet nivå. Vi går tøft ut og sier at de som reiser, de endrer verden, forteller den nye SAS-markedssjefen i Norge til Kampanje.

- Filmen er en veldig sterk skildring av når mennesker kommer hjem. Vi fanger et veldig fysisk øyeblikk, og jeg synes filmen gjør dette veldig godt, fortsetter Nordhagen.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: NRK mistet nesten 200.000 seere på Stjernekamp-finalen

Tar over etter Orderud

Han begynte for fire uker siden, og fikk kun med seg sluttfasen av den nye kampanjen. Han tar dermed over jobben etter Marianne Orderud som tidligere i år forsvant til treningskjeden Sats-gruppen.

Les også: Går inn for landing i SAS – men tar ny «SATS» med treningssenter

Artikkelen fortsetter under annonsen

- Nå er det fjerde året vi jobber med kommunikasjonsuniverset «We are travelers», og dette er vår syvende tolkning av konseptet. Vi har hatt en før-premiere internt, og det er mange som får sterke følelser av å se vår nye film, nettopp fordi vi er stolt av vår rolle i hvordan SAS bringer mennesker sammen. Jeg synes at filmen er veldig god - det er en samling av herlige historier fra ankomsthallen.

(Artikkelen er først publisert i Kampanje)