Over 23.000 samtaler med Kirkens SOS i sommer

Kirkens SOS har tusenvis av henvendelser om sommeren. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Kirkens SOS har tusenvis av henvendelser om sommeren. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Kirkens SOS har i sommer besvart 23.300 henvendelser på telefon, chat og SOS-meldinger. Ensomhet, relasjonsutfordringer og psykiske problemer går igjen.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Det gir et snitt på over 500 samtaler i døgnet, opplyser Kirkens SOS, Norges største døgnåpne krisetjeneste på telefon og internett, i en pressemelding.

– Jeg er stolt og takknemlig over at våre til sammen 1.000 engasjerte frivillige medarbeidere står på dag og natt, slik at vi kan tilby en døgnåpen tjeneste for alle som trenger noen å prate med – også i sommer, sier generalsekretær Leif Jarle Theis i Kirkens SOS.

For noen av dem som ringer inn, er samtalen den eneste menneskelige kontakten de har i løpet av ferietiden, opplyser han.

Årlig besvarer krisetjenesten nærmere 200.000 samtaler.