5.500 klager på manglende søppelhenting i Oslo

Veireno AS fortsetter med økt bemanning og bruk av reservebiler for å redusere forsinkelser og håndtere avvik. Helgeinnsamlingen fortsetter så lenge det er behov.
Veireno AS fortsetter med økt bemanning og bruk av reservebiler for å redusere forsinkelser og håndtere avvik. Helgeinnsamlingen fortsetter så lenge det er behov. Foto: Scanpix / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Renovasjonsetaten i Oslo har siden Veireno overtok søppelhentingen i Oslo for to uker siden mottatt hele 5.512 klager fra frustrerte innbyggere med overfylte søppelspann.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Veireno har hatt ansvaret for innsamling av avfall i hovedstaden siden 3. oktober. Men alt har ikke gått på skinner. Det førte til at søppelbiler med ekstra mannskap kjørte hele helga.

– Det ble totalt sett samlet inn normal mengde avfall i forrige uke. Men det er fortsatt noen av våre abonnenter som ikke har fått hentet avfallet sitt på lang tid. Dette beklager vi på det sterkeste, og viderefører og forbedrer innførte tiltak, sier direktør Pål A. Sommernes i renovasjonsetaten i Oslo kommune.

Han opplyser at Veireno AS fortsetter med økt bemanning og bruk av reservebiler for å redusere forsinkelser og håndtere avvik. Helgeinnsamlingen fortsetter så lenge det er behov.

Han forteller at svært mange av klagene er behandlet, og mandag morgen var antallet klager redusert fra 3.384 til 1.529.

Tiltakene som ble innført før helgen har vært vellykket og vi jobber på spreng med å behandle de resterende klagene, lover han.