Feil i Telenors mobilnett rettet

Telenor hadde problemer med mobilnettet mandag.
Telenor hadde problemer med mobilnettet mandag. Foto: NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

Telenor-kunder kan igjen ringe som vanlig via mobilnettet etter at mange kunder over hele landet hadde store problemer med å ringe ut i rundt tre timer mandag.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Feilen oppsto rundt klokken 11.15 mandag formiddag og rammet rundt 30 prosent av Telenors kunder, som opplevde å ikke kunne ringe ut med mobilen.

På selskapets Facebook-side skrev kunder over hele landet at de hadde problemer med både å ringe ut og motta samtaler.

Klokken 14.06 opplyste Telenor at feilen var rettet, og at mobiltrafikken gikk som normalt.

– Feilen ble rettet rett etter klokken 14. Det er litt for tidlig å slå fast hvorfor dette skjedde, men vi har jobbet på spreng hele tiden for å finne ut hvor feilen lå, sier informasjonssjef Tormod Sandstø i Telenor Norge til NTB.

Han beklager de problemene feilen medførte for selskapets kunder.

Vanlig datatrafikk, mobildata, Facetime, Skype og tale over 4G gikk som normalt.

ABC Nyheter er eid av ABC Startsiden A/S hvor Telenor er majoritetseier.

Les også: Forbrukerombudet kritisk til Telenors markedsføring av mobilkjøp-ordning

Dobling av bredbåndsfeil etter lynnedslag