Årets mest sette #21:«Fifty shades of skrei» ble for drøyt for «søringan»

Artikkelen fortsetter under annonsen

«Søringan» satte foten ned og sensurerte den nordnorske kinoreklamen.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Årets mest sette #21: Bredbåndleverandøren Signal Bredbånd ville lage en «episk» naturfilm om nordlendingene som skulle vises på kinoer i nord, men «søringan» i Media Direct Norge satte foten ned. Det er de som administrerer reklamer på flere norske kinoer.

Sensurert

Det var én scene, med parringssesongen i nord, som ble for sterk kost for å vises på barne- og familiefilmer.

Filmen skulle opprinnelig vises usensurert på kinoer i Tromsø, Narvik, Bodø og Mo i Rana.

Se også denne: Naken­roerne er tilbake

Ble en hit

Men til tross for at filmen ble sensurert depper ikke bredbåndsleverandøren.. For saken om sensureringen spredte seg raskt i medier over hele landet og responsen lot ikke vente på seg.

– Vi har stort sett bare hatt positive reaksjoner på filmen, både fra nordlendinger og «søringer». Folk følte seg stolte over å være nordlendinger, og av å «ha» og kjenne en, forteller markedssjef Katarina Belsom til ABC Nyheter, nesten ett år etter medieoppslagene.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Som følge av oppmerksomheten har bredbåndleverandøren nå også begynt å selge t-skjorter med «Alle burde ha en nordlending» og «Fifty shades of skrei».

Se også denne : Fire faktorer som avslører tids­punk­tet kona garantert vil ha sex

Nordnorsk humor

Markedssjefen nøler ikke med å svare på om de ville gjort det samme igjen.

– Ja, absolutt! Vi hadde som mål at vi gjennom nordnorsk humor skulle skape stolthet i det å være (eller å ha) en nordlending. Og det målet mener jeg vi har nådd, forteller hun.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Omstridt eller ei. Reklamefilmen er den 21. mest sette videoen på ABC Nyheter og SeDenne i år.

Hver dag i desember viser vi deg en av de mest sette videoene her på ABC Nyheter og SeDenne gjennom 2015. Vi begynte med nummer 31 på lista, og klatrer oss oppover til nyttårsaften. Da avsløres årets mest sette video.

Gikk du glipp av gårsdagens video?

Artikkelen fortsetter under annonsen

Enkelt sølvpuss-triks med overraskende bra resultat

Julen nærmer seg med stormskritt og det er på tide å få sølvet til å skinne. Dette trikset får jobben gjort på 1-2-3.

Fiskere hørte mystiske lyder fra vannet – gjorde utrolig funn

– Dette er det sprøeste jeg noen gang har sett, sa en av fiskerne da de så hva som svømte mot dem. Se den utrolige videoen her.

Følg med videre, så får du sjansen til å se spektakulære, morsomme, sjokkerende, rørende og triste videoer du kanskje gikk glipp av, eller vil se igjen.

Mens du venter kan du se de tre mest sette videoene i 2014.

1. Brittanys (29) dødsønske rørte oss alle

Brittany valgte sin egen dødsdag og en hel verden fulgte henne gjennom hennes siste dager.

2. Uteligger lurt til å tro at han vant i lotteri

Videoen av lureriet gikk sin seiersgang på nettet. Heldigvis gikk ikke mannen tomhendt fra spøken.

3. «Tatt» da hun hentet melk naken

En gammel traver seilte opp på topp tre-lista over de mest sette videoene i 2014. Videoen er fra 2011, men fikk nytt liv da den ble trukket frem i serien «Husker du denne?» som har gått på vår videoside SeDenne.no:

Følg Sedenne.no på Facebook for å se flere morsomme, rørende og populære videoer.