TV 2-kutt skaper uro: – Flere frykter ledelsen

Klubbleder i TV 2, Margrethe Håland Solheim, sier hun er rystet over hvordan enkelte medarbeidere har blitt behandlet av TV 2 i forbindelse med en omorganisering i markedsavdelingen.
Klubbleder i TV 2, Margrethe Håland Solheim, sier hun er rystet over hvordan enkelte medarbeidere har blitt behandlet av TV 2 i forbindelse med en omorganisering i markedsavdelingen. Foto: TV 2
Artikkelen fortsetter under annonsen

Omorganiseringer i markedsavdelingen til TV 2 fører til at åtte personer er overtallige.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

TV 2 har den siste tiden jobbet med å etablere en ny markedsføringsavdeling i kanalen. Nå er utfallet klart og det har ifølge Medier24 og Dagbladet resultert i at åtte personer ikke har fått plass i den nye avdelingen. Her har enkelte tatt sluttpakke, mens andre også skal ha blitt sagt opp.

Klubbleder i TV 2, Margrethe Håland Solheim, sier hun er rystet over hvordan enkelte medarbeidere har blitt behandlet av TV 2.

- Flere sier de er redde for å si det de mener, da de frykter ledelsen kan bruke det mot dem seinere, sier klubbleder i TV 2, Margrethe Håland Solheim, til Dagbladet.

Sarah Willand i TV 2 sier til nettavisen at hun ikke har noe inntrykk av at det finnes en fryktkultur i kanalen, og understreker at folk ikke skal være redde for å si det de mener.

- Og hvis bare noen føler det slik, så må vi likevel ta det på alvor, og forsøke å gjøre noe med årsaken til at de opplever det sånn. Det er beviselig stor takhøyde her, men det er ikke alle som benytter seg av det. Så la meg være helt tydelig, alle skal selvsagt kunne komme til meg eller sin leder å si akkurat hva de mener. Uten frykt for annet enn å bli tatt på alvor, sier Willand.

Tidligere har markedsføringsoppgavene i TV 2 vært spredt rundt om i ulike avdelinger, men TV 2 forteller at de ønsker å samle alle kreftene i én avdeling. Årsaken er at de ønsker å være bedre rustet til å møte konkurransen fra andre aktører.

(Denne saken ble først publisert på Kampanje).