Postens skeive julereklame kåret til en av de beste reklamefilmene i verden

En reklamefilm for Posten vant pris under reklamekonkurransen Cannes Lions.
En reklamefilm for Posten vant pris under reklamekonkurransen Cannes Lions. Foto: Terje Bendiksby / NTB
Artikkelen fortsetter under annonsen

Postens reklamefilm «When Harry met Santa» ble fredag tildelt gulløven under verdens mest prestisjefulle reklamekonkurranse Cannes Lions.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

– Vi har sett mange fantastiske julereklamefilmer tidligere. Mye er allerede gjort og det er vanskelig å gjøre noe nytt, friskt og originalt. Denne stien er godt oppgått. Så dette var fantastisk. For en vri! Den er medfølende og empatisk. Feilfritt utført. Skuespillet, manuset, regien og klippingen, sier jurypresident David Lubar til Kampanje.

Av over 2.000 innsendte bidrag, ble det delt ut åtte gull og to Grand Prix i kategorien for reklamefilm under årets Cannes Lions.

«When Harry met Santa» ble lansert av Posten før jul i fjor, og handler om en romanse som utvikler seg mellom julenissen og en mann ved navn Harry. Den er laget i anledning i at det i år er 50 år siden homofili ble avkriminalisert i Norge.

Filmen er laget av reklamebyrået Pol.