TV-tittingen fortsetter å dale

Kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen opplever at NRKs TV-kanaler mister seere. Her under presentasjonen av NRKs høstprogram.
Kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen opplever at NRKs TV-kanaler mister seere. Her under presentasjonen av NRKs høstprogram. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Artikkelen fortsetter under annonsen

I august så nordmenn mellom 10 og 79 år i snitt 92 minutter TV hver dag. Det er 16 minutter mindre enn i samme måned i fjor.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

Det utgjør en nedgang på 14,5 prosent fra august i fjor, melder Kampanje.

Nedgangen er enda større blant seere mellom 20 og 49 år, som i gjennomsnitt så 57 minutter TV hver dag i august. Det er 17 prosent mindre enn i august i fjor.

NRKs TV-kanaler har en tilbakegang på 4 prosentpoeng til en seerandel på 36,3 prosent.

TV 2 har en oppgang på 0,8 prosentpoeng til en seerandel på 26,4 prosent for sine TV-kanaler.

Discovery-gruppen øker 1,8 prosentpoeng og har en seerandel på 19 prosent, til tross for at deres hovedkanal TVNorge har en liten tilbakegang.

Aktuelt: Distrikts-NRK har mistet 116 stillinger