Meny

Amedias lokalaviser og Nettavisen lanserer ny digital riksavis

Amedia og Nettavisen opplyste på en pressekonferanse i oktober i fjor at mediekonsernet kjøper Nettavisen. Nå er en helt ny riksdekkende nettavis resultat av samarbeidet. På bildet fra venstre: Konsernsjef Are Stokstad i Amedia, sjefredaktør Gunnar Stavrum i Nettavisen og administrerende direktør Espen Asheim i Egmont Publishing. Foto: Mariam Butt / NTB scanpix Foto: NTB scanpix
Amedia og Nettavisen lanserte tirsdag Norges første riksavis siden 2007. Avisen har fått navnet NA+ og skal være et alternativ til et «Oslo-nærsynt» mediebilde.

– Det norske mediebildet blir ofte «Oslo-nærsynt». Jeg mener at fornuften er nokså likt fordelt utover i landet, og målet med NA+ er å vise ferske nyheter og friske meninger fra hele landet, sier Nettavisens ansvarlige redaktør Gunnar Stavrum.

Den digitale avisen blir et abonnementsprodukt og lokker med eksklusivt nyhets- og aktualitetsstoff og gode historier og kommentarer fra Nettavisen og Amedias 63 aviser.

Amedia ble fra nyttår heleier av Mediehuset Nettavisen. I tillegg til å være Norges ledende lokale medieselskap med aviser landet rundt, inntar mediekonsernet nå en sterk nasjonal posisjon, heter det i en pressemelding.

– Når Nettavisen nå utvides med et riksdekkende digitalt abonnementsprodukt, er ambisjonen å levere viktige nyheter og kommentarstoff fra hele Norge til hele Norge. NA+ vil bestå av innhold fra Nettavisens egen redaksjon, men ikke minst gi leserne et unikt tilbud med stoff fra over 800 journalister i 63 redaksjoner over hele landet, sier konsernsjef i Amedia og styreleder i Mediehuset Nettavisen, Are Stokstad.

Populært