Meny

– Folk spør oss hvorfor «The Fox» har blitt en YouTube-hit

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

– Svaret er at vi ikke har peiling, sier brødrene Ylvisåker som deltok på Europe Music Awards i Amsterdam søndag.

Den eventyrlige suksessen fortsetter for brødrene Ylvisåker. Videoen til låta «The Fox» har i skrivende øyeblikk fått over 212 millioner visninger på YouTube.

Søndag varmet Bård og Vegard Ylvisåker opp den røde løperen til MTV European Music Awards (EMA), med en fremføring av låta, selvfølgelig ikledd de karakteristiske revekostymene.

Se Ylvis-brødrene blant stjernene under EMA i videoen øverst i artikkelen

– Det morsomme er at folk spør oss hvordan klarte dere det? Hvordan fikk dere viral suksess? Vi har ikke peiling, sier Ylvis-brødrene. 

Les også: - Ylvis-videoen «The Fox» får neppe en milliard visninger

Blant EMA-vinnerne i år finner vi Bruno Mars (beste sang), One Direction (beste popgruppe), Green Day (rock), Eminem (hip hop) og Avicii (elektronika).

Forrige uke ble det for øvrig klart at Ylvis skal opptre i Oslo Spektrum i februar neste år.

Til Spektrum tar de med seg låter som «Stonehenge», «Work it», «Jan Egeland», «Massachusetts», «Someone like me» – og selvfølgelig «The Fox», melder konsertarrangørene.

Populært

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter. Regler for kommentering finner du her.

Tor Strand, redaktør.

comments powered by Disqus