Test av «Final Fantasy XIII-2»:Herlig fantasi

Artikkelen fortsetter under annonsen

Om du kan leve uten en vettug historie, er dette en perle. Terningskast: 5.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen
Fakta om testen

Spilltittel: «Final Fantasy XIII-2»

Utgis på: Xbox 360, PlayStation 3

Testet på: Xbox 360, PlayStation 3

Utgivelsesdato: 01. februar

Aldersmerking: 16+ (www.pegi.info)

Sjanger: Rollespill/eventyr

Utvikler/utgiver: Square Enix/Square Enix

Japanske rollespill har som regel et rimelig stort fokus på historien, og derfor er det også ganske viktig at den holder en viss kvalitet. Fortellingen i «Final Fantasy XIII-2» er en vits, full av usammenhengende tullball.

Heldigvis er ikke fokuset på historien veldig stort. I motsetning til Final Fantasy XIII er dette et spill som handler om å være nettopp det: et spill. Du reiser fram og tilbake mellom flere store og åpne områder som lar deg jakte monstre, løse problemer for den fortvilte sivilbefolkningen og kanskje ta del i ett og annet minispill.

Les også: Test av Playstation Vita

Grunnet mange varierte og forseggjorte elementer ender «Final Fantasy XIII-2» opp med å levere en engasjerende opplevelse trass sin svake historie. Drivet etter å se hvor du reiser neste gang, og hva du vil møte på, blir etter hvert stort.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Les også: Barns iPad-spill kostet 50.000 kroner

Rent mekanisk er spillet svært likt forgjengeren, men det finnes noen markante unntak. Erfaringssystemet er endret til det bedre, og du samler nå monstre som skal kjempe ved din side. Disse kan du spleise sammen og bygge opp som du vil, og du kan derfor lett bli litt hekta på å skape det ultimate monsteret.

Les flere nyheter