Paris er «too hot»

Artikkelen fortsetter under annonsen

Paris Hiltons nye burgerreklame er for heit for TV i følge bekymrede amerikanske foreldre.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

For hett fra Hilton? (Foto: spicyparis.com)For hett fra Hilton? (Foto: spicyparis.com)

Det er

en reklame

for amerikanske hamburgerkjeden Carl Jr. som nå hisser opp mediaovervåkningsgruppen Parents Television Council.

- Denne reklamen er rett og slett mykporno, sier Melissa Cadwell som er forskningssjef for gruppen.

Los Angeles Times

rapporterte på tirsdag at gruppen planlegger å mobilisere sine over en million medlemmer i en protest mot reklamen.

Reklamen viser den omdiskuterte blondinen Paris Hilton i badedrakt mens hun vasker en bil og spiser burger.

- Paris ble valgt til å spille i reklamen fordi hun er et spennende kulturelt ikon og fordi hun er «the it girl» akkurat nå, sier Brad Haley som er markedssjef for Carl Jr.

Han uttalte også at hotell-arvingen virker fascinerende på burgerkjedens mest lojale kunder.

Carl Jr. er kjent for sine drøye TV-reklamer. En tidligere reklame viste en dame som spiste burger sittende på en mekanisk okse. I en annen hadde Playboy-grunnlegger Hugh Hefner i hovedrollen sammen med flere lettkledde «playmates».


I går

fortalte VG

at burgerkjedens nettsider,

www.spicyparis.com

, krasjet i fire timer på grunn av for stor pågang.


Les mer:

spicyparis.com


LA Times: Critics Are Saying «That's Too Hot» of sexy Carl Jr. Ad


Parents Television Council