Kjedebrev har gitt millioninntekt til Barnekreftforeningen

En av de som har gjennomført en Facebook-kampanje for Barnekreftforeningen er Frps Roy Steffensen. Skjermdump fra Facebook.
En av de som har gjennomført en Facebook-kampanje for Barnekreftforeningen er Frps Roy Steffensen. Skjermdump fra Facebook.
Artikkelen fortsetter under annonsen

Barnekreftforeningen har fått over 2 millioner kroner i gaver som følge av et kjedebrev som ble spredt på Facebook i februar.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Artikkelen fortsetter under annonsen

De som deltar gir én krone for hver person som "liker" saken på Facebook og fem kroner for hver kommentar.

– Siden 18. februar har vi fått inn 2,4 millioner kroner fra Facebook-kampanjen, det er det meste vi har fått inn på så kort tid, sier Anja Haug Tronrud, kommunikasjonsrådgiver i Barnekreftforeningen, til NRK.

Kjedebrevets opphav er ukjent for foreningen.

– Vi vet ikke noe om hvem som startet dette, ettersom kjedebrev stadig forandrer sak og form. Nå er saken å gi penger til Barnekreftforeningen, noe som har engasjert veldig mange, sier Tronrud.