Ryggproblemer stanser kronprinsessen

Kronprinsesse Mette-Marit deltar ikke på kveldens gallamiddag for det polske presidentparet på grunn av ryggproblemer.

Kronprinsesse Mette-Marit deltok ikke på mandagens gallamiddag for det polske presidentparet på grunn av ryggproblemer. Her ankommer Kongefamilien med President Andrzej Duda og hans kone.

Kronprinsessen har fått problemer med ryggen som gjør at kveldens arrangement blir for omfattende, opplyser Slottet.

Kronprinsessen deltok i mottaket av det polske presidentparet mandag formiddag, men deltar ikke på kveldens gallamiddag.

Tidligere har nakkeproblemer forfulgt kronprinsessen siden hun hadde et fall i Ukraina i 2008. Hun pådro seg da en hjernerystelse og var sykmeldt i tre uker. En nakkeskade ble også påvist etter fallet.

I 2010 var hun igjen sykmeldt i tre uker, denne gangen var det slitasjeskader i nakken som var årsaken. I 2013 ble kronprinsessen operert for nakkeproblemene.

Velkommen til debatt

ABC Nyheter ønsker velkommen til debatt om det meste. Men vi krever at du er saklig og viser respekt for menneskene sakene handler om og dine meddebattanter.

Her finner du regler for kommentering.

Tor Strand, redaktør

Kommentarfeltet er lukket for natten (23:00 - 06:00).

Velkommen til debatt i morgen tidlig klokken 06:00.

  • Avatar

    Renny Toftegaard tirsdag 24.05.2016, kl. 06:06:18

    Ikke rart vi ha mobbing i skolen når ungene våre må forholde seg til alle de "flotte" rollemodellene som kommenterer her inne! Har du ikke noe pent å si om et annet menneske er det bedre å tie!

    • Avatar

      Tor Orsteen mandag 23.05.2016, kl. 19:53:16

      Merkelig så dårlig det har blitt med folkeskikk blant debattantene. Når noe har det vondt heter det "God bedring" sa mora mi.

      • Avatar

        Astrid Kantor tirsdag 24.05.2016, kl. 06:21:57

        Hva er det som gjør, kongefamilie eller ikke, at man har behov for å lage "spøk" av andre menneskers smerter?? Jeg bare spør .....

        • Avatar

          Hans Eirik Olav mandag 23.05.2016, kl. 17:12:08

          Vondt i ryggen jeg også. Må desverre melde avbud. Tar meg to paralgin forte og en polvodka så kanske jeg blir bedre? Er dette nyheter?

          • Avatar

            Tom Eriksen mandag 23.05.2016, kl. 19:07:02

            Ja dette dreier seg om kongefamilien, så dette er nyheter. Hva som feiler deg mer enn ryggen kan vi forstå av det du skriver

            • Avatar

              Hans Eirik Olav mandag 23.05.2016, kl. 19:17:51

              Den avdøde komikeren George Carlin uttalte en gang: Se hvor dum gjennomsnittsmennesket er, og vit at halvparten er dummere. Tror ikke paralgin forte er tilstrekkelig.

              • Avatar

                Rita Andreassen mandag 23.05.2016, kl. 19:16:01

                Om Hans Erik eller Mette Marit har ondt i ryggen er vel samme sak. Hun har vel ikke mer ondt fordi hun er gift med Håkon ?

              • Avatar

                Hildegunn Urdahl mandag 23.05.2016, kl. 17:43:11

                Spørs helt hvorfor hun har vondt i ryggen det. Alt ettersom så vil det å ta smertestillende for så å gjøre det hun egentlig skulle bare gjøre det verre. Om det er nyheter derimot.. er vel litt opp til hvem som leser egentlig.

                • Avatar

                  Odd tysnes mandag 23.05.2016, kl. 18:21:30

                  Hvorfor hun har vondt i ryggen? Det er vel for og slippe unna
                  en kjedelig gallamiddag muligens?.

              • Avatar

                Bente Brunell mandag 23.05.2016, kl. 17:07:46

                Rett på teksten under bildet....

                • Avatar

                  Einar Hove mandag 23.05.2016, kl. 18:35:27

                  Det betyr sikkert at journalisten ikke er en royalist!!

                • Avatar

                  Einar Hove mandag 23.05.2016, kl. 16:59:41

                  Da er det nok ikke lenge før Mette må på uføretrygd, omskolering kan jo by på en del praktiske problemer.

                  • Avatar

                    Konrad Karlsen mandag 23.05.2016, kl. 17:50:11

                    Hun prøver sikkert å få uføretrygd, var den første tanken som slo meg også :)

                    • Avatar

                      atle bjerkland mandag 23.05.2016, kl. 17:06:37

                      tungt å bære armani klær og vesker vet du :-) send henne på nav

                      • Avatar

                        Einar Hove mandag 23.05.2016, kl. 18:33:18

                        Prada tynger!!

                    • Avatar

                      Lidunn Judy Øgaard mandag 23.05.2016, kl. 19:52:18

                      Himmel og hav det er vel mange som har ryggsmerter men de klager og syter ikke og heller blir det blir ikke slått stort opp i avisen. Hun må da kunne tåle litt om andre.

                      • Avatar
                        Kommentaren er slettet

                        • Avatar

                          Tommy Tollofsen mandag 23.05.2016, kl. 19:45:15

                          Så vi skal syntes synd på den stakkaren bare fordi hun har litt vondt i ryggen?

                          Har jeg vondt eller problemer med ryggen så går jeg det av meg, eller tar meg ett par smertestillende å venter på at det skal gå over.

                          Jeg blir ikke invalid av noe sånt tull. Bare kongefamilien det....

                          • Avatar

                            blues4u mandag 23.05.2016, kl. 20:37:39

                            Tommy da..
                            Du har vel ikke kjent hvilke smerter MM har..?
                            Smerter er individuelle, og selv om jeg som mange andre plages med skikkelige smerter pga. skade.. så betyr det ikke at jeg ikke forstår at noen preges mer enn andre.. og hun har ikke vært stillesittende akkurat etter fallet i 2008. Leste du mer enn overskrifta?
                            Hilsen Kirsten Eriksen

                            • Avatar

                              Arild Johansen mandag 23.05.2016, kl. 20:56:06

                              ENDELIG EN FORNUFTIG KOMMENTAR .

                              • Avatar

                                blues4u tirsdag 24.05.2016, kl. 09:01:41

                                Takk Arild.
                                Jeg glimter til, innimellom ;-)
                                Er ikke så glad i kommentarer av den typen.
                                I sånne tilfeller er det kun personen som omtales.. som VET!!
                                Hilsen Kirsten Eriksen

                        • Avatar

                          Bodil Simonetthe Lefstad mandag 23.05.2016, kl. 18:17:50

                          Leses det ikke korrektur?
                          Er mange år siden vi hadde en kronprins Harald

                          • Avatar

                            Bente Brunell mandag 23.05.2016, kl. 18:55:03

                            De har nok forlagt fremmedordboken...

                          • Avatar

                            Bernt Tønder mandag 23.05.2016, kl. 18:12:49

                            Kronprins Harald.... Og "mottaket" av det polske presidentparet... Mottagelsen hadde vel vært mer korrekt.

                            • Avatar

                              Ulrik Nyborg mandag 23.05.2016, kl. 18:10:45

                              Nei,å nei,så tragisk.

                              • Avatar

                                Ole Johansen mandag 23.05.2016, kl. 16:55:14

                                Ikke bare har de blått blod men også rygg... hvor skal dette ende?

                                • Avatar